رفتن به محتوای اصلی

آیین بزرگداشت سالروز شکست حصر پاوه و تجلیل از ایثارگران

1

آیین بزرگداشت سالروز شکست حصر پاوه و تجلیل از خانواده شهدا و رزمندگان این حماسه و شهدای شاخص استان کرمانشاه با حضور استاندار کرمانشاه، امام جمعه پاوه، فرمانداران پاوه و اورامانات و جمعی از سرداران و فرماندهان نظامی کشوری و استانی برگزار شد. در این آیین از کتاب «مرداد خونین» هم رونمایی شد.

استاندار کرمانشاه در مراسم بزرگداشت سالروز حماسه 26 مرداد پاوه که صبح امروز در سالن امام خمینی(ره) برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: ماموستا ملا قادر قادری شخصیت انقلابی بصیر و صبور، یادگاری از روزهای سخت و جهاد این منطقه تا به امروز است که همواره ثابت قدم و در کنار مردم مانده است.
دکتر محمد طیب صحرایی گفت: شاید برای نسل جوان تصور سختی باشد که امروز سال ۵۸ را تداعی کنند،
وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم و با اشاره به چرایی گردهم آمدن اقشار مختلف مردم در این مراسم گفت: یکی از وظایف پیامبران الهی یادآوری ایام الله به مردم بود، ایامی که خداوند متعال قدرت و اراده خود را بیش از سایر روزها به ظهور می رساند.
صحرایی ادامه داد: در شرایط انقلاب نوپا، مردمی اراده می کنند که خودشان برای خود تصمیم بگیرند اما تمامی زورمندان و ظالمان دنیا اقدام به عمل می کنند و در سال 58 چند ماهی که از پیروزی انقلاب گذشته بود و هر ظالمی که توانسته است علیه مردم اقدام کند، در روز ۲۶ مرداد، یوم الله اتفاق افتاده و خداوند اراده کرده است که مردم پیروز و دشمنان خار شوند.
وی با بیان اینکه به این جهت ایام الله را باید گرامی بداریم چون که برای زندگی نیاز به انگیزه و اطمینان و روحیه و توان داریم، گفت: ایام الله روزهایی هستند که به ما روحیه می دهند و 26 مرداد برای هر جوان پاوه ای کافی است که با عزت زندگی کند.

دسته بندی